h1

Vladimir Pustan şi crucea (să ţi-o faci sau să ţi-o iei?)

aprilie 30, 2009

Fiindcă tot s-a iutubizat predica fratelui Pustan din biserica ortodoxă în care pastorul penticostal se crucizează, îmi permit să postez clipul şi să pun din nou o întrebare pe care o puneam aici

Unii m-au acuzat că stârnesc zâzanie însă asta contează prea puţin, acum când totul este dat pe faţă – şi cred că fratele Vladimir ştia că este filmat. Este o întrebare care se evită şi căreia trebuie să-i dăm răspuns.

O reacţie care e des întâlnită este  în astfel de vremuri, nu ar trebui sa înălţăm un cult“, aşa că putem predica Evanghelia culturalizată cu “orice preţ” – eu spun că nu trebuie predicată Evanghelia cu orice preţ sau cel puţin Evanghelia nu ne învaţă asta.

Bravo la adresa unui om, nu contează că e fratele Pustan – putea să fie oricine altcineva, pentru că şi-a făcut cruce nu denotă decât o teribilă ignoranţă cu privire la ce înseamnă să-i confrunţi pe oameni cu realitatea Evangheliei, iar o biserică vie nu este biserica în care se strigă cel mai tare slăăăăvit să fie Domnul.

Semnul crucii este o doar o reţinere, atunci ce spunem despre strămoşii noştri care şi-ar fi dat capul pentru asta?

Unii fani ai pastorului Vladimir Pustan (are mulţi – şi asta poate sau nu să fie o problemă) l-au lăudat  pentru că un pastor evanghelic predică într-o biserică tradiţională şi nu ştiu dacă ar trebui să ne mirăm de aşa ceva, pe cât ar trebui să ne întrebăm (măcar) dacă este bine sau nu să adoptăm practicile respective în situaţiile respective.

E pocăinţa complicată şi o decomplicăm noi, putem să lăsăm confuzie în minţile oamenilor,  aderă oamenii la Hristos şi nu la un cult, pot fi bisericile penticostale cu adevărat penticostale făcând semnul crucii?

Să întreb altfel, cum anume s-a contopit viaţa lui Hristos sau a apostolilor cu cultura în care trăiau, cum le putem urma exemplul aderând şi noi la cultura religioasă în care trăim?

Fiecare cuvânt care are trimitere spre linkuri, vă va trimite spre bloguri sau site-uri pe care sunt publicate secţiunile din predica fratelui Vladimir Pustan. Faza de care m-am crucit (rectificare) şi în care Vladimir Pustan îşi face semnul crucii (rectificare)  este la minutul 6:38

Într-un viitor post îmi voi spune propria opinie cu privire la acest lucru şi încă multe întrebări pe care le mai am.

129 comentarii

  1. Ai citit fata de la pagina 5?

    Semnul crucii e cum ii spune, un semn, cum tot un semn este pestele de pe unele masini, wwjd-ul de pe mana, crucea de la gat, etc.

    Orice comunitate isi are semnele si insemnele ei, iar evanghelicii se pare ca in contemporaneitate nu prea rezista fara semne. De aici si moda pestilor, wwjd-urilor, mainilor care se roaga, etc.


    • Hai să lămurim un lucru. Semnul crucii e semn pentru noi evanghelicii dar ortodocşii – să nu ne înşelăm, au un cult pe semnul acesta iar atunci când cineva şi-l face fii sigur că ei nu-l interpretează doar ca semn.

      Hai să nu ne minţim. Unii ortodocşi consideră semnul crucii făcut ca ceva ce te protejează nu ce te identifică cu un cult anume iar ei venerează crucea – nu doar îşi fac semnul.

      In cultul liturgic al Bisericii, cinstirea Sfintei Cruci a intrat, la 13 septembrie 335, cu ocazia sfintirii “Bisericii Sfantului Mormant” de la Ierusalim, unde a fost expusa spre vedere miilor de pelerini care veneau s-o vada, s-o atinga si sa i se inchine.

      Aşa-zis-ul semn al crucii nu este doar un “semn” ci este un cult, este venerată, înlocuieşte şi stârneşte reacţii adverse incredibile care denotă o falsă credinţă şi înţelegere greşită sau neînţelegere a creştinismului.

      Când poporul nostru crede astfel de lucruri despre cruce, cum putem afirma că a-ţi face semn pentru ei este ceea ce interpretăm noi că este, adică “un semn”?


      • lasati judecata si va pocaiti sa nu va treziti ca judecati lucrarile domnului… pocaitiva si lasati prostiile ca nu stiti ce spunea pavel cand spunea ca cucei slabi se facea slab sa castige pe cel slab si trebuie sa sti cum sa te porti intre oameni de alt cul!!!!!!!!!


      • [duplicat]


      • Amin vorbeste Doamne!
        Hai sa ne pocaim!


    • As vrea sa incep prin a face referire la Matei 12, unde Isus vorbeste despre semnul proorocului Iona…farisei si carturarii ii cer sa mai faca un semn… dar ei se poticneau in semne(asemeni unora de pe acest site. Semnul pe care acestia il primesc este MOARTEA si INVIEREA lui ISUS pe o CRUCE, care a fost ultimul semn facut de ISUS personal.
      De ce am facut aceasta scurta referire la Matei 12? Pentru ca si in cazul nostru ne poticnim intr-un semn…
      Poate ca ar fi intelept sa vedem ce inseamna un semn?
      Am cautat definitia cuvantului semn in dictionarul limbii romane, tocmai pentru a putea sa imi argumentez pozitia si iata ce am gasit:
      . Tot ceea ce arată, ceea ce indică ceva.Manifestare exterioară a unui fenomen care permite să se presupună sau să se precizeze natura lui. Notă specifică, trăsătură distinctivă după care se recunoaşte un lucru, o fiinţă; semnalment; însemnare făcută pe un lucru sau pe un animal cu scopul de a-l deosebi de celelalte sau de a-l recunoaşte.Tot ceea ce arată, ceea ce indică ceva(http://www.dex-online-ro.ro/cautari/semn.htm)
      Deci semnul este o reprezentare a unei realitati pentru cineva. In cazul nostru semnul crucii spune despre realitatea lui Dumnezeu, care prin Jertfa lui Isus Christos, ne-a adoptat ca si copii ai Lui. Asta ar putea fii semnul nostru…nu spun ca ar trebui sa facem din asta telul nostru suprem, dar nici nu ar trebui sa ne tot impiedicam atat de mult in el, sa punem bariere culturale, sa judecam si sa executam oamenii care si-l fac…Dumnezeu e singurul care are acest drept…oare suntem noi Dumnezeu?

      Pentru cei care isi doresc sa vorbeasca in cunostinta de cauza ii sfatuiesc sa citeasca un pic mai mult Biblia, sa ceara mai mult intelepciunea si apoi sa judece un popor, o biserica… nu de alta, dar s-ar putea trezi la judecata foarte surprinsi…Nu vreau sa inteleaga cineva ca eu ma consider un om intelept…ma consider doar un om cu minte critica…

      Dumnezeu sa ne ierte pentru cuvintele spuse fara folos!


      • Andreea

        Cine ne-a dat dreptul să instituim această folosire a semnului?


  2. fecerea smnului crucii este o gresala. Dezorientezi ascultatorii.
    Fraza – noi chemam la Hristos nu la un cult – este o minciuna pe care o folosim si est pacat.
    Acea grupare se justifica in mijlocul careia troneaza Regele Isus.


  3. trezirespirituala:
    “pretul” la care ma refeream era tocmai discutiile acestea care urmau sa se nasca dupa evenimentul acesta. Acuzatiile pe care le primeste pentru asa ceva.
    Cum spune vorba aceea: “biserica este singura armata care isi impusca ranitii” acum as adauga “chiar si generalii”. Nu umblu dupa oameni, nu am lagaturi cu Pustan, nici macar cultice.
    Cred ca adevaratele piedici in lucrare nu sunt cele de genul “culturalizarea evangheliei” as spune ca nu prea stim sa ne facem “iudeu cu iudeul, grec cu grecul” (nu e vorba de tine “trezirespirituala” imi place ce faci tu, in general) ci piedicile raman cele stravechi: “un orgoliu prea mare”, “munca prin mijloace omenesti pe taram spiritual”, si “o viata prea impartita”. Nu suntem incurcati cu lumea neaparat, dar suntem incurcati in noi insine, atat cat sa nu aducem roada in mod scuzabil.
    Acum nu dramatizez, cred ca Dumnezeu are oamenii Lui prin care isi face lucrarea dupa voia Lui.


    • Am schimbat puţin fraza din post în care scriam părerea ta dar am lăsat linkuit către postul tău – sper că nu e cu supărare.

      Problema este aceasta, cum îi răspundeam şi lui Vasile Tomoiaga în comentariul lui. Ortodocşii au o concepţie absolut diferită de a noastră cu privire la acest semn şi noi nu suntem de acord cu asta – nu ne ascundem identitatea când dăm la pace cu ei în acest lucru pe care acum îl numim semnificativ?

      Eu nu spun nimic negativ despre fratele Pustan nici despre predica lui – se poate spune însă despre acest compromis că înseamnă a te face cu iudeul iudeu?


    • Să-mi fie cu iertare dacă linkuirea este un mod abuziv de a-i face pe oameni să vorbească – nu am intenţionat asta şi nici nu am asta în minte.

      Când spun despre culturalizare mă refer că gestul acesta al fratelui nu sunt sigur că înseamnă a te face “grec cu grecul”.


      • Dumnezeu isi manifesta puterea prin Evanghelie. Ea este puterea Lui pentru mantuire. Credinta vine tot prin auzirea ei. Este deci intelept pentru acest caz sa iti faci semnul crucii. Este adevarat ca ortodoxii cred ca este un act de inchinare, ceva indispensabil. Noi stim ca este doar un semn daca nu suntem nascuti din nou. Dar la fel credeau si Iudei in taierea imprejur, ca este indispensabil. In ciuda acestui fapt Pavel a taiat imprejur pe Timotei, pentru ca el sa poata vesti evanghelia, macar ca Pavel nu credea in taierea imprejur.
        Sunt de acord ca acesta sunt lucruri mai tari, tin de discernamant spiritual.
        Cultele, inclusiv cele neo-protestante nu sunt perfecte, ele doar ne permit sa ne inchinam lui Dumnezeu si sa fim rapiti cand va veni El. Stiu ca cele neoprotestante se detaseaza semnificativ de cele traditionale, dar aici un om a putut prin Harul lui Dumnezeu sa sara “gardul” sa vesteasca Evanghelia lui Dumnezeu. Este o cinste pentru fratele cu pricina. Asa era invitat Pavel prin sinagogi (iudaice) pretutindeni, de gresi prin Atena, de romani in curtile lor imparatesti. Sa fi sigur ca in toate aceste locuri erau protocoale care trebuiau neaparat respectate.

        Hai ca am vorbit mult. Am spus cum gandesc eu. Invatam unii de la altii.
        Toate bune fratilor!


      • Pavel a trebuit să predice în sinagogi pentru că de acolo s-au desprins cei care au format mai târziu biserica – de unde aveau să se desprindă?

        Dacă mai propovăduiesc tăierea împrejur … pricina de poticnire a crucii s-a dus. Dacă vă veţi tăia împrejur Hristos nu vă va folosi la nimic. Galateni 5:2,11

        Sper că nu ai omis aceste texte cu bunăştiinţă. Deci, argumentul pică.


  4. Intr-adevar, semnul Crucii nu este un semn inofensv, ci chemarea puterii lui Hristos si marturisirea Sfintei Treimi:
    Doamne, armă asupra diavolului Crucea Ta o ai dat nouă, că se îngrozeşte şi se cutremură, nesuferind a căuta spre puterea ei, că morţii a sculat şi moartea o a surpat, pentru aceasta ne închinăm Îngropării Tale şi Învierii.” (din slujba Sfântului Maslu)
    Rugăciuni şi cântări în cinstea Sfintei Cruci
    martie 22, 2009 by desprecredinta
    În această Duminică, a III-a din Postul Mare, vă propun spre lectură şi meditaţie câteva rugăciuni şi cântări în cinstea Sfintei Cruci:

    “Astăzi înainte merge Crucea Domnului, şi credincioşii o primesc pre dânsa cu dragoste şi câştigă tămăduiri sufletului şi trupului şi de toată boala. Pre aceasta o sărutăm cu bucurie şi cu frică; cu frică pentru păcat, că nevrednici suntem, iar cu bucurie pentru mântuirea pe care o dă lumii, Cel Ce S-a pironit pre ea, Hristos Domnul, Care are mare milă.” (Din vecernia prazncului Inaltarii Sfintei si de viata datatoarei Cuci)

    “Cel ce Te-ai înălţat pre Cruce de bunăvoie, poporului Tău celui nou numit cu numele Tău, îndurările Tale dăruieşte-i, Hristoase Dumnezeule. Veseleşte cu puterea Ta pre binecredincioşii creştini, dăruindu-le lor biruinţă asupra celor potrivnici, având ajutorul Tău armă de pace, nebiruită biruinţă.” (Condacul Sfintei Cruci)

    “Mare este puterea Crucii Tale, Doamne, că s-a înfipt în loc şi lucrează în lume; şi a arătat, din pescari, Apostoli, şi din păgâni mucenici, ca să se roage pentru sufletele noastre.”

    “Crucea lui Hristos, nădejdea creştinilor şi povăţuitoare celor rătăciţi, limanul celor înviforaţi, ceea ce eşti în războaie biruinţă, lumii întărire, bolnavilor tămăduire, morţilor înviere, miluieşte-ne pre noi.”

    “Crucii Tale ne închinăm, Stăpâne, şi sfântă Învierea Ta o lăudăm şi o mărim.”


    • E ok că ai dat o grămadă de citate care trimit spre însemnătatea crucii.

      Cred că eşti ortodox aşa că te rog să-mi explici cu cuvintele tale care este părerea ta despre însemnătatea semnului crucii şi ce este cultul crucii.

      Este corect să te închini crucii, să venerezi crucea, să o consideri o amuletă?


    • de ce nu dati citate din biblie? Ultima fraza se contrazice cu cuvintele Domnului Isus:- Atunci Iisus i-a zis: Piei, satano, căci scris este: “Domnului Dumnezeului tău să te închini şi Lui singur să-I slujeşti”.Mat.4:10
      Inchinarea la obiecte este idolatrie.


  5. Noi ortodocsii vedem in facerea semnului Crucii o rugacune, o martursire a Treimii si a Domnului nostru Iisus Hristos, o chemare a ajutorului lui Dumnezeu, aducere aminte a Sf. Botez si a vietii pe care am rimit-o si careia ne-am fagaduit atunci-rastigirea trupului, adica, aratarea nadejdii in invierea mortilor etc.
    Da, Crucii i se cuvine cinstire atat in rugaciunile personale, cat si in rugaciunea publica a Bisericii.
    Cinstim Crucea sarutandu-o, inchinasndu-ne inaintea ei, prin cadire (aducandu-i tamaie), dar mai ales traind o viata de imitare a tot ceea ce Crucea ne cheama sa urmam.


    • Răspunsul tău e tocmai potrivit şi nu voi intra în polemici cu tine, dar răspunsul e potrivit pentru cei care încă nu îşi dau seama ce înseamnă pentru ortodocşi semnul crucii şi cum se raportează la el.

      Mulţumesc


  6. Vad ca s-au ridicat multe probleme legate de cultul Sf.Cruci.
    Intr-un post mai sus s-a omis ceva din relatare si anume ca atunci cand s-a gasit Crucea Domnului a avut loc o minune. In locul unde a fost indemnata Imparateasa Elena sa mearga a gasit 3 cruci si doar cea care a facut minunea invierii unui adormit care trecea cu cortegiul funerar pe acolo, a fost cea inaltata..
    Problema este destul de dureroasa pt. np deoarece ei nu inteleg sfintenia materiei, si anume ca materia poate primi sfintire, dar uita cu desavarsire ca la Vitezda apa primea sfintire si putere de vindecare si cel care intra ni ea se vindeca. Sangele Domnului sfinteste orice atinge, piron, giulgiu, cruce, insa altarul de jertfa este Crucea. Ce paradoxal, printr-un lemn vine caderea din Rai si tot printr-un lemn vine si mantuirea ( nu “per se”, a nu se intelege asta).
    Ca sa se inteleaga cultul Sf.Cruci ar trebui sa se analizeze cu atentie ca de la cadere nu numai omul ci intreaga creatie se afla in suspine si dureri(Rm.8,22). Restaurarea vine in toata plenitudinea ei, deoarece moartea Domnului pe Sf.Cruce o resimte toata faptura (cerul se intuneca, soarele si luna se ascund, pamantul se cutremura, numai oamenii sunt nesimtitori!). Participarea creatiei la schimbarea realitatii prin Inviere este asadar covarsitoare. Folosirea materiei de om arata( pe d e o parte pamantul din care e facut, dar si duhul de viata primit de la Dumnezeu) participarea simultana la actul restaurarii omului si anume ca materia recunoaste ca stapan pe om (toata faptura) asadar, ea se schimba si primeste o alta valoare pusa in slujba de mantuire a omului care trebuie lucrata cu “frica si cu cutremur mare”.
    Cand vei intelege legatura dintre materie si persoana umana, atunci vei intelege si inchinarea la Sf.Cruce, ca altar de jertfa a Domnului.Cat timp vei exculde restaurarea intregii lumi cazute prin Jertfa Domnului nu vei intelege legatura tainia dintre om si materie la procesul de mantuire care se incheie pe patul de moarte si nicidecum la o simpla adeziune dupa cum suna trambita alegerii noastre.


    • Cred că nu ai înţeles bine rostul articolului.

      Doar voi nega un lucru. Nu caut ca cineva să-mi descopere tainele sfintei cruci.

      Mulţumesc pentru înţelegere.


  7. Multi np sint cvasi-gnostici/maniheisti, intr-adevar. Mantuirea este un concept atat de diafan pentru ei, incat ajunge sa nu mai aiba nici o tangenta cu creatia si lumea in ansamblul ei, ci doar cu “sufletul” inteles mai mult in sens platonic, decat biblic si patristic.
    Fratilor, Dumnezeu nu S-a facut om degeaba si nici nu a inviat TRUPESTE degeaba si nici nu a facut lumea aceasta (numita “BUNA FOARTE”)pentru a o anihila intr-o zi, asa cum zice literatura de populrizare neoprotestanta.
    Hrisos a venit sa mantuiasca “kosmos”-ul nu sa-l piarda.


  8. Are totul de-a face cu dvs.!
    Penru ca aveti o sensibilitate maniheista in felul de a va raporta la lume si mantuire, tocmai de aceea sinteti scandalizat sau nu vedeti rostul insemnarii cu Sf. Cruce etc.


    • Ori tu nu ştii ce vorbeşti, ori citezi de undeva greşit.

      Maniheismul susţine dualismul radical ontologic între cele două principii eterne, Binele şi Răul, care se opun, în cursul istoriei, într-o confruntare fără sfârşit.

      Nu am nici o treabă cu astfel de erezii şi nici nu am afirmat ceva asemănător. Te rog să-ţi revii şi să fii atent atunci când afirmi ceva.

      Nu sunt scandalizat şi am înţeles rostul “sfintei” cruci şi urmează să public un post despre aceasta.


      • Nu am afirmat ca sinteti un maniheist dogmatic, ci ca aveti o sensibilitate/intuitie maniheista sau inrudita cu acesta.
        Printre alte lucruri maniheistii dispretuiau materia, sustinand ca aceasta nu se poate mantui sau sfinti.
        De aceea probabil folositi ghilimelele cand vorbiti despre Santa Cruce.


  9. de Un fir de iarba:
    raspund aici ca nu se poate mai sus.

    Fara sa lungesc prea mult discutia. Pavel predica in sinagogi pentru ca de acolo s-a desprins biserica, la fel si in Romania bisrica se desprinde din ortodoxi, catolici sau atei, s.a. E acelasi lucru.

    Am spus ca Pavel nu credea in taierea imprejur. L-a taiat imprejur pe Timotei, doar ca sa poata vesti Evanghelia si Iudeilor. Nu omit acel verset.


    • Nu de dragul discuţiei sau lungirii ei însă eu cred că nu putem face paralela între vremurile primilor creştini şi ale noastre.

      Sunt prea multe diferenţe şi contextul e absolut diferit şi nu asemănător. Noi nu putem predica în biserici ortodoxe, Pavel putea în sinagogi. Mesajul apostolului avea fundament în Vechiul Testament însă în cazul ortodocşilor – practicile lor au fundamente în tot felul de păgânisme.


      • Domnul sa te binecuvanteze frate – Un fir de iarba – aceasta este pozitia care zic si eu ca trebuie s-o avem. Mai ales ca ni s-a explicat insemnatatea crucii, a semnului crucii, … de cei care o practica zi de zi.


  10. cu lacrimi de bucurie am ascultat si priviti la ambii frati si sa luam exemplu de dragoste pe care au aratato fratii unul fata de altul,atitudinea conteaza,fti oameni,tot ce faceti,sa fie facut cu dragoste,care este asupra legii.harul sa va fie rasplata.


    • Andrei ai mare dreptate până aici dar nu ai spus nimic despre ce subiectul adus în discuţie în articolul de faţă.


  11. da inainte frate pustan si lasa oameni rai sa judece si sa vorbeasca ca la randul lor vor fi judecati, toti suntem ai lui Hristos fie ortodox fie penticostal….. Domnul sa dea intelepciune la cei ce nu au….


    • O denominaţiune creştină nu te face automat al lui Hristos – trebuie să ai mari probleme cu teologia ca să afirmi aşa ceva.


  12. [...] Vladimir Pustan şi crucea (să ţi-o faci sau să ţi-o iei?) 32. Dumnezeu e ateu! 40. Ministerul Educatiei din Romania indoctrineaza elevii 43. Triburile [...]


  13. nu pot sa spun decat ca ma doare sufletul cand ma gandesc cat este de inchistat la minte fratele care a scris acest articol si este prin intr-o capcana deosebit de periculoasa… aceea de a uita ca trebuie sa avem grija de ce facem noi pentru Hristos nu sa stam cu mainile in san si sa ii judecam pe altii care intradevar fac ceva… orikum lucrurile acestea se vor vedea intr-un final cand noi cu judecatile in mana vom nu vom dobandi raiul iar cei care au fost judecati de noi dar au facut ceva pentru Hristos vor mostenii viata vesnica. si vreau sa va pun o intrebare ati putea sa imi spuneti ce religie a fost Isus??? sau a propovaduit Evanghelia doar unor oamenii dintr-o religie? in Biblia dumneavoastra sunt scrise raspunsurile la aceste intrebari ca eu nu am gasit. DUMNEZEU sa va dea intelepciunea, sa va lumineze si sa va deschida ochii!!!


    • Nu ştiu de ce ţi se pare că fac o “judecată” – eu pun nişte întrebări pentru a lămuri un subiect.

      Nimeni nu va intra în cer pentru că a lucrat.

      Poate nu ştii versetele din Scriptură unde se spune despre faptul că trebuie să judecăm lucrurile şi să luăm din ele ce este bun.

      Mereu există extremele astea – nu/da dar nimeni nu se argumentează. Noi am scris nu judecând ci punând ipoteze şi întrebări, să răspundă cineva la ele.

      Cred că nici nu ai citit articolul şi deja te-ai pus să-mi atribui atitudini pe care nu le-am avut.

      Întrebarea e simplă şi nu are urme de judecată: este bine ca neoprotestant în situaţii de genul să-ţi faci cruce sau nu? Dacă da, de ce, dacă nu – de ce?


      • [ cenzurat ]


      • Eu cred că nu ai înţeles întrebarea din articol şi că nu este nevoie să anatemizezi pe nimeni.


  14. [...] Spirituală Frânge Biserica şi salvează lumea « Vladimir Pustan şi crucea (să ţi-o faci sau să ţi-o iei?) Neoprotestantismul şi semnul crucii mai 1, 2009 Tocmai pentru a nu mă face vinovat de [...]


  15. ”Faza de care te cruceşti şi în care Vladimir Pustan îşi trage cruce este la minutul 6:38”

    și eu mi-am tras vreo 3 cruci mari cînd am văzut nesimțirea de pe aici… mare înțelepciune… Un simplu SEMN a degenerat în prostia de aici. Dacă Evanghelia este cea care te ține tare ca o stîncă, atunci de ce ești moale ca nisipul cînd vine vorba de un simplu SEMN, care știi că nu are valoare nici pentru noi, nici pentru fratele Valdimir Pustan?

    Eu mi-aș strînge repede jucăriile și aș renunța la zisele astea. Poate că dacă fratele Marius Cruceru are orecum dreptul să-și dea cu părerea (și a făcut-o destul de bine, destul de simțit și elegant) tu nu cred că ai dreptul să te iei de fratele Valdimir Pustan. În primul rînd e vorba de respect, și apoi e vorba de faptul că nu tu judeci faptele omului, tu care nu ești decît un fir de iarbă, care azi e și mîine nu-i. Ești conștient că după ce a predicat fratele acolo e posibil să te întîlnești în cer cu cei care s-au pocăit în urma auzirii Evangheliei semănată de Pustan?

    Eminescu scria cam așa: e ușor a scrie versuri cînd nimic nu ai spune… se potrivește și aici: e ușor a judeca pe frați cînd habar n-ai ce-i aia lucrarea. Cred că puteai să-ți folosești timpul să scrii altfel de articole, nu de scandal, că asta e ceea ce ai făcut: zarvă. Dă-ne Doamne mai mulți din aceștia care se crucesc prin bisericile ortodoxe, atîta timp cît sînt fiii Tăi!

    Poate-s eu mai îngust la minte și nu înțeleg bine Evanghelia… însă cred cu tărie că e mai ferice a-ți face cruce cînd știi că poți cîștiga suflete, decît să stai cu jos la laptop și să judeci… atîta timp cît gestul acesta nu are efect și valoare pentru tine…


    • În primul rând reacţia ta arzătoare la adresa mea e nefondată, te rog să mai citeşti postul odată ca să-ţi demonstrezi singur că eşti prea agitat în comentariul tău.

      Cred că eşti convins că e ultima dată când permit să foloseşti expresii ca “nesimţirea de pe aici” şi “prostia de aici”. Întrucât eu moderez acest blog, am voie să public orice lucru vreau eu. Dacă vroiai să mă corectezi o făceai într-un mod plăcut în aşa fle încât să nu fiu respingător faţă de tine, ar fi trebuit să ştii lucrul acesta.

      Jucăriile care trebuiau strânse au fost strânse. Nu m-am “luat” de fratele Vladimir Pustan şi cred că se înţelege evident că nu am nimic absolut împotriva dânsului şi postul acesta este despre o întrebare: e corect să-ţi faci sau nu?

      Vreau să te asigur că sunt conştient de cine sunt şi de respectul pe care trebuie să-l ofer persoanelor iar cât despre “judecată” – e clar că nu ai înţeles postul meu.

      Dacă eşti îngust la minte nu ştiu şi nu eu stabilesc asta, se poate să ai câte o pasă proastă aşa că acceptăm – toţi trecem prin asta.

      Aştept să întâlnesc în ceruri pe toţi cei pe care Dumnezeu i-a hotărât să fie acolo. Nu ştii şi nici n-ar trebui să-ţi dai drumul gândurilor aşa de repede cu privire la lucrarea mea.
      Dacă am habar sau nu de lucrare – Dumnezeu şi cei care mă cunosc ştiu.

      Un sfat frăţesc, nu-ţi aduna atitudini nepotrive în timp, scapă de ele atunci când vin pentru că ajungi să verşi otravă în momente şi locuri nepotrivite.

      Te iubim.

      P.S. Este adevărat că propoziţia aceea e cam iritantă, de dragul tău o rectific.


      • nici nu știam că sînt așa de iubit, serios… ce trist că nu așa se dovedește iubirea. Repet de foarte multe ori greșeala de a mai citi blogosfera românească (cu excepțiile de rigoare), mai ales la fazele acestea. Mai e mult pînă departe. Iar de sfaturi frățești, m-am plictisit. Sfat de la mine: niciodată să nu dai sfaturi pînă nu ți se cere să le dai. La teorie sînt și eu și tu bun, însă la stat în genunchi mai puțin. Nu cred că de dragul meu ai rectificat acolo, cred că de dragul tău ai făcut-o.

        se pare că unii sînt mai aproape de cer decît sînt eu, și mult mai sfinți și mai drepți… mă bucur pentru ei. Așa-s eu, mai defect… odată fratele Marius spunea că și-ar dori măcar să spele latrinele la îngeri acolo în cer… și eu aseară mă rugam să fiu vrednic să-I șterg poteca pe unde va trece El… nu de alta, dar e mult scuipat pe acolo, de la frații noștri.

        Acuma poți să moderezi.


      • Iar te iei de lucruri despre care nu ştii nimic – timpul meu de părtăşie.

        Am făcut-o de dragul meu dar am spus “de dragul tău” pentru că tu ai fost cel care m-ai “îndemnat” şi chiar am făcut-o de dragul tău :)

        Încă nu m-ai motivat destul să moderez însă eşti şi tu sigur că nu va trebui să ştergi scuipatul cuiva pentru că nu fi … probabil că de asta ai făcut această afirmaţie exagerată.


  16. Sa stii ca asai. Desi multa lume nu crede.


    • Chiar nu ştiu la ce te-ai referit când ai spus “să ştii ca aşa-i”…


  17. La ceai zis tu sa sti cai asa cum zici tu ceai zis tu, Nu stiu cum sa zic mai clar.


    • E ok, te-am înţeles.

      Mai mult am lăsat o mare întrebare pentru cititori.


  18. Dumneavoastra nu cunoasteti deloc insemnatatea crucii si originea semnului crucii din Istoria Bisericii.

    [ linkurile cenzurate ]

    Problema neoprotestantilor e ca vorbiti despre lucruri pe care nu le cunoasteti si nu le-ati studiat(e o taifasare comoda dar nu constructiva.)


  19. deci cam multa dezbatere pe acest articol.asta denota ca suntem inca pe pamant,deci in curs de “prelucrare”.din toata dezbaterea de aici am dedus ca prea putini au inteles ce inseamna sa te faci grec cu grecul…si parafrazand ortodox cu ortodoxul.imi permit sa-mi dau si eu cu parerea pe aici deoarece am fost multi ani ortodoxa convinsa asa cum Pavel a fost fariseu convins,poate de aceeia il nteleg mai bine.sa te faci ortodox cu ortodoxul nu inseamna sa faci ce face el ci “sa intri in pielea lui” sa-i intelegi motivatiile ca sa sti cum sa-l corectezi in ce este gresit.vreau sa va spun ca fosta ortodoxa nu mi-as mai face acel semn nici daca as fi schingiuita (asa sa-mi ajute Domnul Isus).daca gesturile noastre nu au nici o importanta poate-mi explica cineva de ce s-a mai scris cartea Daniel?ma distreaza cultul personalitatii pe care-l au cativa de pe aici,care au mai mult in vedere persoana decat Cuvantul.ma distreaza mai ales ca-l stiu bine pe acest firicel de iarba care este sau era un mare fan a fratelui pustan.nici nu as fi visat vre-odata ca va primi astfel de acuzatii.ascult si eu predicile fratelui pustan mai ales cele mai vechi (parerea mea este ca era mai pocait la inceput) dar si ale altor cativa frati f.dragi mie.Domnul ii foloseste sa ma zideasca si sa ma corecteze,dar ce am observat este ca oricat ar fi acesti frati de mari lucratori sunt oameni supusi acelorasi greseli,asa ca mereu si mereu ma intorc la Cuvant si-l sorb cu nesat pentru ca este singurul izvor curat de apa vie.
    eu cred ca fratele pustan a gresit,dar nu noi il vom convinge de asta ci Duhul Domnului,daca-l iubiti si-l pretuiti rugati-va pentru el.
    vreau sa va spun ca sunt convinsa ca a gresit pentru ca nu este primul predicator neoprotestant care a predicat intr-o biserica ortodoxa.stiu personal pe cineva care a facut asta cu mult timp inainte fara sa-si faca publicitate si fara sa se compromita.de altfel personal nu cred ca se va pocai cineva de la ortodoxi daca va afla ca fratele s-a comportat asa numai ca sa poata predica in acel loc.numai un cuvant si inchei.sunt sigura ca vor fi ortodoxi care ma vor cataloga ca proscrisa.pentru a nu mai reveni cu un alt comentariu ii asigur de toata dragostea mea,nu m-am dezis de ei, doar am mai urcat o treapta in lumina,va doresc sa fiti luminati si voi.sunt sigura ca sunt bine unde sunt deoarece nu este om sa pacatuiasca impotriva lui Dumnezeu si sa aiba pace in suflet.la toti va doresc pace si dragoste de la Domnul nostru Isus.


    • Dumneavoastra, Doamna, fara a fi schingiuita v-ati lepadat de pecetea Crucii cu care ati fost insemnata la Sfantul Botez.
      Sanatate si numai bine.


    • Poate durează încă puţin până să primiţi schingiuri verbale.


  20. Fratilor evanghelici, eu as propune sa oficializam semnul crucii in inchinarea noastra daca tot aduce atatea beneficii. Sa oficializam si odajdiile, si parastasele si tot ceea ce ne-ar putea ajuta sa avem usi deschise la cei multi. De ce sa ne cramponam atata in aceste lucruri neesentiale, de ce sa strecuram tantarul cand ne sta ditamai camilocul in gat. Eu chiar as zice sa infiintam si ceva manastiri si ceva ordine calugaresti, ca deh, pe astea nu le-am incercat…Nu stiu pe cati i-a castigat pentru mantuire crucea lui Pustan, dar cu siguranta a creat multa confuzie multora, dovada multele comentarii pro si contra in blogosfera. E dureros sa vezi pastori evanghelici de succes care inca nu si-au definit identitatea fiind gata sa stea ba in genunchi, ba in picioare, ba facand cruce, ba nefacand-o.
    Pustan a adus lumina pentru ortodocsi: All the evangelicals were wrong but they started to receive the revelation of truth. Succes fratilor!!!!!!!!!!!!!
    Sugestie: Zic ca ar fi bine sa incepem sa-i evanghelizam pe evanghelici. Pardon! Sa-i aducem inapoi la crucea credintei stramosesti.
    Frate Branzei, ma tot intreb ce rost au mai avut dialogurile cu Mihai Oara? In locul dumneavoastra l-as cauta pe Mihai Oara sa-mi cer scuze pentru inconsecventa sau nu, pentru vremea de ratacire traita pana aici. Doamne, ce se schimba lucrurile in viata!


    • Carei marea deosebire -esentiala, pobabl, dar imi scapa – intre a va pune cruci pe adunari/biserci si a va face semnul cu mana? De primu-i kosher, iar al doilea face atatea valuri? E rizibil!


    • E cam greu să le facem deodată, om vedea ce spun conducătorii noştri


      • Va spun eu: semnul Crucii nu-i o traditie baptista. Asta-i tot.


      • Sunt absolut convins că nu-i tradiţie baptistă.


    • Slava Domnului ca mai intalnim neoprotestanti care merg pe calea ingusta – ca vai multi sunt pe calea lata. Dumnezeu sa va binecuvanteze.
      As avea o intrebare – primii crestini se recunosteau intre ei prin : semnul crucii sau prin semnul pestelui? eu stiu ca prin semnul pestelui.


      • Prin semnul peştelui, până acum nu am auzit că s-ar fi recunoscut prin semnul crucii.


  21. Pai sintrebarea aia tot asai cum zici tu. La intrebare sa precizez casa nu ma mai intrebi.


  22. as vrea sa indic spre o alta problema di ceea ce sa intamplat in aceea biserica “ortodoxa”. ma refer la atmosfera de acolo,numai cine nu a fost intr-o biserica penticostala nu a recunoscut aceea atmosfera care nu are nimic in comun cu ceea ce este atmosfera dintr-o bisrica ortodoxa. sper sa nufie o inselatorie..asta ar duce si mai mult la indepartaea oamenilor de Evanghelie. Eu am fost si ortodox si am avut parte si de harul lui Dumnezeu in viata mea printr-o nastere din nou. Si intrebarea me este: de ce se doreste asa de mult astazi de catre evanghelici o recunoastere din partea ortodoxiei?
    Domnul spune ca numai cunoasterea Adevarului ne face slobozi. Ce slobozenie a lucrat gestul fratelui Pustan prin asi face semnul crucii? Cine dintre cei ce erau ascultatorii lui acolo au inteles ca crucea se poarta nu se face?iata de ce sunt foarte sceptic cu privire la tot ce sa intamplat acolo….poate stie cineva cum sa ma lamureasca


    • Citeam ieri pe un site cu învăţături ortodoxe despre gruparea “Oastea Domnului” şi se spunea despre ei că ar adopta practici ale bisericilor evanghelice.

      În acest caz se înţelege atmosfera specifică bisericilor penticostale.


  23. sunt doua “ramuri” ale miscarii Oastea Domnului. Una a ramas in Biserica Ortodoxa si una s-a rupt de biserica si au facut adunari similare celor np. Eu am fost in biserici ortodoxe unde veneau ostasi si e la fel ca la orice Liturghie de oriunde, nici vorba de manifestarile acelea necontrolate pe cae le-am vazut in film. Nu cred pastorul si-a adus si enoriasii.

    Dar n-am inteles, de ce trebuia sa aiba fatza aia chinuita cand se ruga, ziceai ca-l strange careva de gat.


    • Eh, oamenii mai au şi sentimente … (dacă te ajută cu ceva ipoteza asta)


      • Irina,
        Eu provin de undeva din vestul Romaniei, unde avem destui penticostali si baptisti. Fetsele chinuite sau extaice fac parte din traditia acestora. Doar ele garanteaza autenticitatea mesajului transmis, rugaciunii rostite etc. Pentru mine aceste manifestari nu inseamna prea mult. Cred ca sint un fel de raspunsuri automate la stmulii respectivi. Cam la fel ca semnul Crucii entru noi.


  24. erata- cred ca pastorul si-a adus si enoriasii


    • Mi se pare cam grăbită afirmaţia ta. Vladimir Pustan nu duce lipsă de enoriaşi, mă îndoiesc că avea nevoie de cei de acolo şi asta îţi dă răspuns şi la întrebarea cu ” de ce doreşte recunoaştere” – NU doreşte.


  25. de ce se doreste asa de mult astazi de catre evanghelici o recunoastere din partea ortodoxiei?

    buna intrebare


    • De fapt întrebarea asta nu a fost pusă niciodată, nu de mine.

      Dar e bună! Oare doresc?

      Fratele Vladimir Pustan nu duce lipsă de enoriaşi, oameni care să-l aprecieze, fani chiar aşa că mă îndoiesc din toată inima mea şi vreau să fac asta, că el ar căuta aprecierea, recunoaşterea ortodocşilor.


  26. [...] văzut şi alte comentarii, pe un alt blog, şi am aflat multe despre semnificaţia pe care o dau ortodocşii semnului crucii. Să fie [...]


  27. semnul cruci este clar o inchinare la idoli,,,,,,,unde este scris in biblie sa ne facem semnul crucii????nicaieri,,,,,,eu cred ca fratele Pustan a facut-o precum Pavel,,sa purtat ca si cei carora le predica,,justificarea este pt cei tari,,iar cei slabi raman k nelamuriri,,,,,uni ar crede ca este o incurajare a facerii semnului crucii,,,,,dar cei carora dl le va lumina mintea vor putea intelege,,pt cei slabi semnul este lege,,,,,dar vai de voi inchinatori la idoli,,,,niciunul nu va intra in imparatia cerului scrie in biblie,,acolo se intra fara bagaje,,,,mai bine haide-ti fratilor sa ne intoarcem la dl pana mai putem k vor venii zile cand nu se va putea,,dl sa ne dea lumina la toti


    • Am stat şi am meditat pe cine vrei să mustri aici şi încă nu mi-am dat seama împotriva cui se îndreaptă strigătul tău la pocăinţă.

      Domnul să ne lumineze mintea.


  28. Wau, Pustan si-a facut crucea si unii sunt gata sa-l rastigneasca pe ea.
    Stati linistiti ca nu a pacatuit facadu-si cruce!!!
    Poate ar fi bine sa ne preocupe adevaratele pacate cum ar fi avortul care in ultimii 19 ani, ne-a lipsit tara de o intreaga generatie, peste 17 milioane de copii au fost macelariti si aruncati la cosul de gunoi in tara noastra “crestina” , acesta e pacat strigator la cer si ar trebui sa ne preocupe!!!!!!!!!!!!!!!


    • Ai dreptat că e unul din lucrurile care nu-s aşa importante precum alte păcate care străpung în inimă bisericile noastre însă nu putem trece cu vederea şi aceste detalii.


  29. Foarte frumos! Tot ce nu se potriveşte cu varianta oficială se cenzurează. Interzis pentru prostime! Halal libertate religioasă propovăduiţi! Cea a făcut acel preot “ortodox” a fost împotriva canoanelor Bisericii! Şi astfel a căzut din har şi el şi credincioşii lui-cam căpiaţi dacă nu ştiau ce este Ortodoxia. Cred că veţi cenzura şi acest comentariu fiindcă este incorect politic. Dar Adevărul nu poate fi cenzurat. Toţi vorbiţi de dragoste dar uitaţi că adevărata dragoste se manifestă numai respectând TOATE poruncile lui Dumnezeu şi nu doar pe cele care vă plac. Şi voi ca şi prietenii şi “fraţii” voştrii, “ortodocşii” ecumenişti, NU VĂ MÂNTUIŢI ŞI NICI PE ALŢII NU LĂSAŢI SĂ SE MÂNTUIASCĂ! Vai vouă şi celor ce vor găsi de bune spusele voastre!


    • Te rog să te cenzurezi tu singur şi să-ţi spui părerea fără a face atac la persoane sau un anumit cult.

      Dacă îţi potoleşti avântul şi vrei să împărtăşim păreri, sunt deschis dacă nu, atunci sunt nevoit să moderez.

      Mulţumesc pentru înţelegere Mihail.


    • Foarte bine a facut ca a cenzurat ce nu se potrivea cu subiectul, stie moderatorul de ce, – reactia ta nu-mi place. Si eu am trimis ceva legat de reactia ortodocsilor la predica lui pustan in bis. de-a lor si mi s-a cenzurat – foarte bine mi-am zis, nu trebuia sa fie pus ( moderatorul este cel ce decide). Mai bine faceau si altii care au deschis acest subiect pe blogurile lor si au lasat sa spuna fiecare ce vrea, rezultand un – turnul babel. Imi place atat pozitia cat si moderarea pe acest blog. Dumnezeu sa ne binecuvanteze pe toti.


      • Apreciez înţelegerea ta şi cuvintele sunt de prisos acum, ai înţeles exact ce trebuia înţeles. Punct ochit – punct lovit.

        Dumnezeu să ne dea sfânta şi binecuvântata lui lumină tuturor.


  30. [...] (prea)Sfintia Sa, Pustan Pocaitul 44. Vladimir Pustan şi crucea (să ţi-o faci sau să ţi-o iei?) 63. Pastor intemnitat in Andhra Pradesh, India 66. Ortodoxie si evanghelism – Introducere 3 – James [...]


  31. Dumneavoastra a-ti dat linkul catre un site pseudo-ortodox si articolul fiind scris de o persoana care a vorbit necunoscand adevarul (eu am dat link spre un text scris de Pr. Prof. Dr. Constantin Galeriu).
    Majoritatea neoprotestantitilor sunt obisnuiti sa nu caute adevarul in profunzime si sa nu studieze carti multe si sa nu verifi in mai multe surse, astfel reusind sa manipuleaze prin cenzurarea adevarului.


  32. nu stiu de ce tot faci asta…comentezi..discuti niste lucruri care nu`si au rostu`..ce faci??cauti nod in papura??? nu stiu daca e treaba ta asta sau nu..fii pocait..cauta sfintirea si Dh Sf te va face sa vezi daca e bine sau nu… fara sa dezbati u faptele altcuiva


  33. Oameni buni, cercetati duhurile: “nu va inselati: ,,Tovarasiile rele strica obiceiurile bune ” (1Cor.15:33)
    Iata o alta “slujba” a preotului Cristian Pomohaci de la Mosuni, “tovarasul’ de “evanghelizare” al lui VP.
    “Preotul” se face vinovat de data aceasta, ca nu si-a facut cruce. Poate va faceti voi.

    ….dar a primit aprobare:
    “La spectacole, părintele Cristian mai participă doar când primeşte binecuvântarea Arhiepiscopului de Alba Iulia.”


  34. Acum la Chisinau avem harul de al avea in mijlocul nostru doctorul in sociologie Paul Cameron(dadorita cercetarilor sale afost interzis fumatul in locurile publice din America,in prezent pregateste statistici,dovezi si date concrete pentru a stopa homosexualitatea si solutionarea crizei demografice) luind cunostinta cu niste statistici ingrozitoare s-a pus o intrebare;Cum sa luptam cu astfel de probleme? Raspunsul a fost;Numai cu date concrete si nu cu opinii.Acum aveti saitul Bisericii fratelui Cristian cititi marturiile,cintarile care le cinta Biserica…. si se vede clar cit de mult acest pastor isi iubeste turma si cauta pasuni verzi si tot din dragoste si fratele Vladimir a mers sa dea apa vie turmei Lui Hristos si nu basme si legi.Chiar ma rugam sa afli marturia fratilor, fiind o statistica care arata cum lucreaza Dumnezeu.Acum rugaciunea mea este; sa scoata Dumnezeu mai multi preoti si pastori care sa implineasca astfel legea lui Hristos.Harul Domnului nostru Isus Hristos sa fie cu voi cu toti!


  35. Dacă fr. Vladimir Puştan şi-a făcut cruce înseamnă că a păcătuit??? Nu scrie undeva că şi Pavel cu iudeul s-a făcut iudeu iar cu grecul, grec … sau ceva de genu …


    • Vorbeşti evaziv şi nesigur. Apreciez părerea ta dar e absolut neargumentată.


  36. Ceea ce se poate spune este că amândoi au greşit. Şi unul şi celălalt şi-au trădat propria credinţă. O iubire fără adevăr este doar o minciună. Dacă ar fi fost în aceeaşi biserică, n-ar fi trebuit să aibe aceeaşi credinţă? Biserica este Trupul lui Hristos, aşa că orice membru al Bisericii trebuie să mărturisească aceeaşi ceredinţă cu cea a lui Iisus Hristos, altfel el ieşind în afara Bisericii. Într-un organism, deşi diferite, toate celulele au acelaşi cod genetic, al organismului din care fac parte. Orice celulă care prezintă un alt ADN, nu este recunoscută ca fiind o celulă proprie ci ca una tumorală şi este extirpată. În Biserică, în loc de ADN avem DOGMELE! Nici un eretic, fie el penticostal, iehovist sau romano-catolic, nu face parte din Biserica lui Hristos, întrucât mărturiseşte şi crede alte dogme. Eu respect pe fiecare om fiindcă orice om poartă în el Chipul lui Dumnezeu, nu însă şi credinţa lui. NU POT SĂ IUBESC MINCIUNA!


    • Aş putea să cataloghez şi eu anumite denominaţiuni ca fiind eretice dar nu fac asta, nu pentru că nu ar avea erezii ci pentru că aş cădea în aceeaşi pantă ca tine încercând să rezolv prin cuvinte puţine dileme de sute de ani.


  37. 2Timotei2;15-16 apoi 2Timotei2;24 Harul sa ne fie rasplata.


  38. M-am tot intrebat,dupa ce am citit diferitele comentarii postate aici si nu numai care este adevarul despre ceea ce sa intamplat cu adevarat in acea biserica ortodoxa(este pocainta reala ,este o manifestare spontana a Duhului sfant in mijlocul acele adunari…etc.) si am gasit o rezolvare.Ma voi deplasa eu personal acolo sa pot vedea cu ochii mei,si sa pot vorbi cu oamenii de acolo. apoi probabil voi mai scrie un comentariu


    • Acum chiar sunt curios de ceea ce vei găsi . Aşteptăm comentariul tău.


  39. D-mne iarta-ne,si fie-ti mila de toti cei care se pun judecatori,nu-i judeca si arata-le ca prin bunatatea si dragostea ta ii vei purta pe brate de rugaciune si pe ortodox si pe penticostal…..Faceţi toate lucrurile fără cârtiri şi fără şovăieli,
    Filipeni 2:14…..D-zeu sa ne-ajute sa fim mai buni!


  40. Amin!


  41. Noi trebuie sa ne luam crucea in fiecare zi,dar cred ca s-a facut prea mult caz de fratele Pustan…Aici
    pe blog,isi poate da cu parerea oricine,afectand intr-un fel sau altul pe cei in cauza,dar este bine?
    Nu pot condamna,mai degraba imi pun niste intrebari,
    gandindu-ma ca toti cei care cred ca Mantuirea vine prin Sangele Domnului Hristos sunt frati,atunci ce avem de facut de fapt in asemenea situatii?


    • Nu ştiu dacă cei în cauză sunt afectaţi în vreun fel. Problema pusă de mine nu este pentru a ponegri pe cineva ci pentru a se da răspuns unei probleme care încă persistă chiar dacă s-a făcut atâta zarvă.

      Cei care trebuie să dea un răspuns, cei mai mulţi dintre ei, refuză să-l dea.


  42. Cei care ar fi trebuit sa dea raspunsuri,cand a fost vorba de vanzatorii de frati au facut la fel,au tacut.
    Un crestin trebuie sa aiba si caracter crestin raspunznd cu claritate cand e vorba de faptele lui;
    sa nu lase in urma poticnirile fratilor, pentru ca vor da o mare socoteala,facand pe fratii mai mici ai lui Hristos sa pacatuiasca.(piatra de moara…de mult nu am auzit o predica despre pricinile dec pacatuire)


  43. Din cele vizionate, mie imi pare a erezie acea predica intr-o biserica ortodoxa a pastorului penticostal Vladimir Pustan.


  44. Ecumenismul, – faptul ca in biserica ortodoxa se efectueaza slujbe religioase cu reprezentanti ai altor confesiuni religioase.
    Pe tot parcursul celor filmate, se spun poezii, cintece, ceva ce nu e admis in biserica ortodoxa, iar faptul ca oamenii destul de des utilizeaza cuvintul Amin, e ceva straniu, nu am observat nici intr-o biserica ortodoxa sa fi existat asa ceva.
    E ceea ce simt eu, nu sunt tare initiat in ale religiei, studiez din placere, si nu cunosc multe lucruri, dar asat e ce am observat si ce am simtit in neregula.


  45. pai sincer eu nu comentez ce a zis pustan ca nu stiu ce a zis dar ma deranjeaza ca uni fac comentarii ceva de genul asa zic sfinti parinti sau asa zice x pastor conteaza ce zice biblia asta daca vatgi prins daca sunteti crestini asa cum ne laudam ei bine referenta e biblia ok ,.si daca citati din biblie nu citati cuvinte izolate ci citati contextul ca na unii vor sa bea vin dar nu spun si de ce ei citeaza pe pave cu timotei .asa ca atentie la citire timoteilor


    • sincer apreciez predicile lui pustan si adeseori el e condamnat ca e un pic sa zicem neconventional sare din tipare.sincer o predica daca nu te mnisca nu te face sa te analizezi nu are putere nu are efect .si sa lasam o data traditia si obiceiurile,stiti ca din pacate dam credibilitate de multe ori a cea ce au spus anumiti lideri religiosi,sfinti parinti sau cene or fi ei si asta o facem in defavoarea bibliei.asa ca ai sa lasam biblia asa cum e ea.si sa fim sinceri cu noi ,unde suntem traim in trecut sau in prezent.ok va plac amintirile <tunci de ce nu le readuceti si doar se vorbesc de ele?
      cred ca tre sa ne intoarcem de unde am plecat
      si apropo sa stityi in cer nu ajungi ca pupi crucea sau ca nu o pupi in cer ajungi daca inplinesti ce zice cuvantul adica a iubi va suna cuvantul asta din pacate a cam disparut dintre noi .asa ca cititi 1corinteni 13 si vedeti unde suntem poate o sa ne speriem sau nu?
      voi ce ziceti ?
      si scuze de mesaj


  46. scuze de interventie,dar eu zic cristi sa schimbi tastatura…prea multe greseli :)
    asta zic…


  47. Beny, deja ai rostit o judecată când ne-ai dat pe mâna gheenei …


  48. Cand a fost anuntat fratele penticostal Vladimir Pustan,
    era normal sa vina si multi coreligionari,care au spus
    Amin,s-au rugat,au spus poezii..nu se stie cati ortodocsi erau in biserica.
    Este interesant ce spune cel in cauza?
    Nu cred ca mi-ar fi drag de dragul pastorului meu,sa ma duc in B.O.sa-l ascult…nu-mi place mirosul de tamaie.(doar cea adusa de la muntele Athos,are ceva special)


  49. scumpi frati, parerea mea este ca pierdem usor esentialul…cateva zeci de oameni nenascuti din nou au auzit evanghelia mantuitoare cum n-au auzit-o niciodata…ma rog Domnului ca acel Cuvant sa fi adus tulburare in multe inimi dar una din aceea ce duce la pocainta
    am incercat sa ma gandesc cum a privit Domnul Isus acel moment din perspectiva Lui si tare mi-e teama ca nu cumva sa-i provocam noi mai multa neplacere prin discutiile acestea decat gestul fratelui Pustan
    multe binecuvantari tuturor!


  50. da,e adevarat ce spui dar cred ca totusi apele se linistesc in sfera evanghelica si oamenii aceia raman cu un cuvant care sper sa le slujeasca de mantuire
    inteleg si perspectiva ta si ti-o respect,eu in schimb n-am avut o problema cu asta,sunt din Tg-Mures,stiu ce e la Mosuni,e intr-adevar un loc controversat dar repet,ma bucur ca evanghelia s-a vestit chiar cu pretul tulburarii acesteia..ne linistim noi
    multa pace in inima!


  51. 1 Corinteni 3:13  lucrarea fiecăruia va fi dată pe faţă: ziua Domnului o va face cunoscut, căci se va descoperi în foc. Şi focul va dovedi cum este lucrarea fiecăruia.


  52. Prov. 17;9a 26;20a
    Mergem inainte,multumesc si eu pentru dialog,mult har!


  53. UN FIR DE IARBA

    - Dumnezeu sa te binecuvanteze !!! Ma bucur f. mult de pozitia sanatoasa care o transmiti celor ce au urechi de auzit ….- in zilele din urma. Pe calea ingusta nu trebuie sa se faca compromisuri – de dragul vestirii Evangheliei, ca si cum Dumnezeu n-ar avea putere sa mantuiasca pe oameni decat cu o contributie personala, prin care derutam pe cei ce asculta. Ce vor crede acei oameni despre inchinarea neoprotestantilor in bisericile lor? ca isi incep slujba prin semnul crucii si o termina prin rugaciunea in fata icoanei? Dumnezeu sa ne lumineze in toate privintele ca sa fim placuti inaintea LUI si nu inaintea oamenilor. Ma bucur f. mult ca mi-am facut abonament la Trezire Spirituala, de unde primesc indemnuri sfinte in calatoria spre cer.


  54. Va trimit tuturor o felicitare frumoasa, facuta de crestini si care mi-a placut f. mult. Dumnezeu sa ne binecuvanteze pe toti. Sa ne silim sa mergem pe calea ingusta pentru caci este asa de aproape venirea Domnului si as dori sa ne gaseasca veghind, cu candela aprinsa si rezerva de ulei.


  55. [cenzurat]


  56. Oameni buni, fratilor, judecata nu ne este data noua, la vremea potrivita Domnul le va judeca pe toate, nu este important ca a gresit sau nu Vladimir Pustan este important ca si-a facut partea pentru lucrarea Domnului si pentru mantuirea semenilor nostri. este important ca se straduieste si ar trebui s-o facem mai multi; dar mai ales ne este data libertatea de a ne ruga pentru toti cei ce se ostenesc in lucrarea Domnului indiferent de ce natura este ea (lucrarea). Decat sa rada vrajmasul de noi ca intram in polemici adeseori nefondate astlef daramand poate lucrarea mai bine sa ne unim in rugaciune si post sa spirjinim pe care altii o fac iar noi o murdarim si judecam. Domnul sa ne binecuvinteze si sa ne lumineze


    • De fapt, noi nu judecam pe fratele Vladimir Pustan ci puneam câteva întrebări şi aduceam cu această ocazie (în care fratele Pustan şi-a făcut cruce) în discuţie subiectul relevanţei.


  57. fratilor sa nu ne ma dam acum mai pocaiti decit fratele pustan ca nu suntem .ce domnul isus cind sa dus in casa lui levi in /marcu /cap 2,15/ a stat cu ei la masa si a spus ca nu cei sanatosi au nevoie de doctori ci cei bolnavi noi se pare ca sintem mai ‘bolnavi” /decit oameni acestia daca noi judecam pe omul acesta pt gestul facut in bis ortodoxa in ziua de azi trebuie adusi oameni la pocainta cu orce pret chiar daca alti ne judeca / atunci pt judecata noastra vremea e aproape vine domnul si vom ramine cu judecata sa nu ne judece domnul atunci cind il vom vedea amiiiiiiiiiin


  58. multi dintre cei ce il judeca pe fratele pustan eu cred ca isi fac semnul cruci dar sa se vada pe net sau in bis ci in ascuns prin neascultare de dumnezeu adica noi vorbim de omul asta care nu are nici macar televizor in casa si noi poate avem si ne uitam pe toate porcariile din lume e si asta tot un semn al cruci asa ca terminati odata cu il va rasplati dumnezeu cum va sti el mai bine si pe noi la fel


  59. Am o intrebare pentru toti cei care si-au dat cu parerea mai sus fiecare dupa convingerea lui proprie:
    Cat timp petreceti in rugaciune intr-o zi?

    Daca nu petreceti cel putin 2,3 oer…


  60. Iar parerea mea despre ceea ce ati dezbatut mai sus este tot una cu parerea lui Isus, pe care trebuie sa o stiti si singuri daca sunteti asa de interesati de astfel de lucruri! nu?



Scrieti un comentariu